Yin yoga for nybegynnere og litt øvet

Dette kurset passer for deg som er helt nybegynner, deg som har gått et 8 ukers yin kurs nå i høst, du som ønsker en introduksjon til yin yoga, og deg som trives med innholdet på dette kurset..

Yin yoga er en rolig yogaform som bygger på yogastillinger, mindfulness og kinesisk medisin.

På dette kurset vektlegges de fysiske stillingene, mindfulness, pustebevissthet og avspenning.

Yin yoga stillinger
Stillingene øker bevegeligheten i rygg, bekken, hofter og skuldre. De myke strekkene stimulerer bindevevet, og tøyer og styrker dyp muskulatur. Kropp og sinn inviteres til å gi slipp på spenninger og stress.

Mindfulness
Vi hviler inn i stillingene, og blir i hver stilling i 2 til 3 minutter. Vi øver på å møte det vi opplever i kroppen med oppmerksomhet, aksept, tålmodighet, og med vennlighet mot oss selv.

Avspenning og pustebevissthet
Timene starter og avsluttes med avspenning.  Oppmerksomhet på pusten, går som en rød tråd igjennom praksisen.

Yin yoga passer for alle
Godt for deg som er stiv, stressa, eller sliten
Spesielt godt for deg som trenger en pustepause i hverdagen
Perfekt for deg som ønsker en rolig yogapraksis – der du kan hvile deg i form
Supert komplement til annen fysisk aktivitet som for eksempel dynamisk yoga, styrketrening, løping og sykling
Kurset passer like bra for kvinner og menn

Utstyr

Vi bruker bolstere, puter og annet utstyr for å gi kroppen god støtte i stillingene.

 

 

Yoga for glede og energi / klassisk yoga

Her tar vi med oss varmen, gleden og energien fra sommeren inn i yogapraksisen. Undervisningen er variert, og bygger på Klassisk yoga. Tilstedeværelse, pust og avspenning like viktig som de fysiske øvelsene.

Passer for alle som har lyst!

Fysisk yoga

Spenningsfrigjørende øvelser for bryst, hofter, skuldre, og nakke
Lett styrkende øvelser for hele kroppen, inklusive rygg og kjernemuskulatur
Balansestillinger
Enkle serier, inkl. Solhilsen
Gode strekk
Bekkenbunnsøvelser

Avspenning og meditasjon

Korte avspenningsøvelser, og Yoga Nidra / Meditativ Dybdeavspenning

Pust

Pustebevissthet
Yogapust med variasjoner
Humlen (Bhramari pranayama)

Kurset er satt sammen med tanke på deg som tidligere har gått på Klassisk yoga, og deg som ønsker å teste ut en helhetlig yogapraksis.

Oppstart: onsdag 21 august, kl. 18.15 – 19.45
Varighet: 8 x 1,5 time
Mer informasjon og påmelding…

Velkommen!

Yin yoga mandager kl. 16.30

Dette kurset legges opp med tanke på deg som har erfaring med yin yoga, annen type yoga, eller mindfulness fra før.

I yin yoga er det god tid. Når vi blir i stillingene i flere minutter, gis kroppen mulighet for å åpne og tøye bindevev og dyp muskulatur. Vi hviler inn i stillingene, og øver på å møte det vi opplever i kroppen med interesse, aksept og tålmodighet.

Kursinnhold

• Variert yin yoga for hele kroppen
• Pustebevissthet og mindfulness
• Avspenning, og noen ganger en Yoga Nidra (Dybdeavspenning)

Utstyr

Vi bruker bolstere, puter og annet utstyr til å gi kroppen god støtte.

Yin yoga passer for alle

Godt for deg som er stiv, stressa, eller sliten
Spesielt godt for deg som trenger en pustepause i hverdagen
Perfekt for deg som ønsker en rolig yogapraksis – der du kan hvile deg i form
Supert komplement til annen fysisk aktivitet som for eksempel dynamisk yoga, styrketrening, løping og sykling
Kurset passer like bra for kvinner og menn

Varighet: 8 x 1,5 time
Neste kurs starter mandag 21 oktober, kl. 16.30 – 18.00

For påmelding og mer informasjon…

Yoga for gravide

Les alt om våre kurs for gravide HER…